Corporate Uniform?

Jeg faldt over en ret interessant artikel hos et af mine yndlings sites med tips til karriere og personlig branding. Netværket  “Ellevate“, som er et rent kvindenetværk, er en ren guldgruppe af artikler og tips til blandt andet personlig branding, karriereråd, ligestillings debatoplæg og lign.

I denne artikel har forfatteren, en new yorker kvinde med eget tøjfirma, valgt at gå med den samme type kjole, hver dag i 3 år. Både som branding for hendes firma og produkt, men også som branding for hende selv. Der er jo rigtig mange mænd som bruger denne tilgang.Hvis jeg mødte en af finansfyrene i kantinen, så kan jeg reelt ikke vide om han havde haft det samme tøj på hele ugen. Det er jo sorte og blå jakkesæt med hvid skjorte HVER dag. Forfatteren nævner også andre forretningsmænd i artikel, som har brugt deres påklædning som deres kendetegn, varemærke om man vil.

Tænk på al den tid man kunne spare som kvinde, hvis man fandt den model kjole/bukser/whatever,  som bare sad godt altid. Så kunne man dress op eller dress ned afhængig af humør, men man ville altid have den der gode fornemmelse af at se godt ud. Altid.

Det ville da være fantastisk! Og jeg tror egentlig ikke det ville give ret mange begrænsninger i forhiold til at følge moden generelt. Hvis nu kjolemodellen fandtes i alle farver, snit, armlængder etc, så den kunne varieres i det uendelige?

Maja-3-pics-small

Tag et kig og bedøm selv om du ville kunne leve med kun “en” kjole 😉

2 thoughts on “Corporate Uniform?

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *