Sådan løfter du din notat teknik til nye højder!

noter

Du går fra møde til møde, og sidst på dagen har du helt glemt hvad alle dine kruseduller i notesbogen betyder..

De fleste af os går fra møde til møde i løbet af en arbejdsdag. Det kommer der mange action punkter og noter ud af. Jeg har tidligere arbejdet et sted som var næsten papirfrit, og som faktisk havde minimering af print som en målsætning. Derfor lavede jeg udelukkende noter i Onenote eller Evernote, afhængigt af hvilket device jeg havde med mig den dag.

 

Men nu er jeg skiftet til en organisation, hvor det analoge fortsat er i højsæde. Jeg printer som aldrig før, og tekniske problemer giver mig lidt udfordringer i, at have pc med til møderne. Så nu er jeg nødt til at genopfriske min notatteknik. Heldigvis har BRO netop udgivet et glimrende blog indlæg om at skabe struktur i dine noter. Jeg fik hvertfald en del punkter til overvejelse, så jeg kan kun anbefale dig at læse den, hvis du ligesom jeg kæmper med notatteknikken.

 

Simple ting som overskrifter, dato, sidetal og en særlig markør ud for actions punkter, kan gøre meget. Jeg har også testet ideen med at lave en emne sky inden møder, og det giver et godt overblik, selvom det er noget af en tilvænning.

Hvis du mangler nogle gode notesbøger, så skulle du kigge nærmere på Etsy, og de fine bud jeg har sat ind i indlægget her.

 

Hvis du har nogle gode bud som du har brugt til at forbedre din notatteknik, så meld endelig ind i kommentarfeltet.

 

 

2 thoughts on “Sådan løfter du din notat teknik til nye højder!

  1. Det jeg gør, når jeg skriver noter er, jeg benytter mig af Cornell-metoden. Den er for mig, intet mindre en genial. Du kan selvfølgelig slå op på google, hvordan det helt præcist sættes op, men du deler egentligt dit papir op i 3 sektioner. Til venstre skal der være plads til nøgleord, størstedelen af resten af siden, er til selve noterne og i bunden skal der være lidt plads til opsummering. Så skriver man simpelt bare sine noter, angiver nøgleordet ude til venstre for hver af teksterne. Når jeg er færdig med at skrive mine noter (mødet er færdig), opsummerer jeg nede i bunden.
    Jeg kan ikke huske den præcise teknik, men jeg plejer at skrive opsummeringen udelukkende ud fra hvad jeg husker. Det gør det nemmere for mig, til senere gennemgang, at finde ud af hvilke ting jeg skal fokusere på at huske. Det er i de fleste tilfælde, de ting jeg ikke fik nævnt i min opsummering af noter. Jeg kan også skrive ned, hvis der var nogle ting jeg ikke helt forstod og derfor skal undersøge videre.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *