You’ve got to move it, move it!

motion

Det er jo tydeligt, at jeg ikke er skabt til kontorarbejde..

Eller det synes min ryg og lænd ikke altid at jeg er. Jeg er ikke den mest motionerende type for tiden. Jeg har masser af undskyldninger, nogle er endda helt valide, men i bund og grund prioriterer jeg det simpelthen ikke højt nok. Jeg løber 1 -2 gange om ugen ca 4-5 km per gang, og så cykler jeg de 3-4 km på arbejde og hjem igen. Så min hverdags motion er ikke helt i top, selv udfra devisen “lidt er også godt”.

Heldigvis er der motivation at hente i den fagre nye teknologiske verden. Min søster anbefalede mig en ny tracking app, som jeg slet ikke havde hørt om før. Den hedder Mooves, og bruger ikke så meget strøm som f.eks. endomondo, så man kan faktisk holde den tændt hele dagen.

Jeg havde en rolig søndag med lidt hyggelig gåtur rundt i København. Og selvom det ikke føltes som noget vildt, så kunne app’en alligevel afsløre at jeg havde gået 11 km!

Det giver mig lidt mere blod på tanden at se hvor meget jeg bevæger mig i løbet af en dag.

En dag med en lille løbetur, cykling frem og tilbage på arbejde, og diverse. 

Jeg synes at app’en er rimelig præcis mht. bevægelse, så den vil jeg gerne anbefale hvis du selv er interesseret i hvor meget du rører dig. Det med separate skridttællere hører 00’erne til. Idag har alle jo deres tlf. klistret til sig hele tiden, så det er bare med at udnytte forbindelsen fornuftigt.

Mere motion i hverdagen?

Det er svært at nå det hele, men motion er bare ikke sundt at skippe i det lange løb. Jeg er absolut ikke hellig, men jeg da haft held med at plotte træning ind i min kalender, så jeg får en reminder om aftenen, at nu står den på løbetur. Hvis du er et kalenderstyret struktur mennesker som jeg, så kan det være det virker på dig.

Typisk weekend scenarie med løb, vandren fra legeplads til legeplads, og en lille cykeltur.

Derudover er jeg begyndt at skifte til løbetøj, straks jeg kommer hjem fra arbejde. Også selvom jeg først kan komme afsted når børnene er kommet i seng. Det virker fjollet at gå rundt i løbetøj, uden at komme afsted, så det giver også et ekstra skub ud af døren.

Du kan finde flere gode ideer til at prioritere motion i en travl hver dag her.

 

 

 

 

2 thoughts on “You’ve got to move it, move it!

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *