Life Hacks, Skønhed, Work/Life Balance

Sådan får du rørt dig, selvom du ikke har tid

Posted on

Så gik der igen 2 timer, hvor du bare sad til møde…

Og du kan mærke den dårlige samvittighed komme snigende fordi du igen skal arbejde om aftenen derhjemme, og ikke når den planlagte løbetur. Men heldigvis er der råd for det, og det kræver bare et gulv, wifi, og noget selvdisciplin.

Vi har godt af at røre os, og hvis du mangler tid i hverdagen, så kommer her et par af mine yndlings træningsvidoer som kun varer 10-15 min. Det er meget bedre end ingenting, og du kan gøre det så ofte som det passer. Og du kan med fordel tage 2 videoer efter hinanden, så du får 20 min motion ind. Så får du både bedre samvittighed, og en bedre fornemmelse i kroppen, når du skal tilbage til regnearkene.

Først vil jeg vise dig mine yndlings core videoer, og derefter kommer der en super god afspændingsvideo til nakke og skuldre. 

Sexet ryg:

Ja, navnet er lidt fjollet, men øvelserne giver en rigtig god fornemmelse i ryggen, særligt efter en lang dag på en kontorstol. Det giver styrke, men føles som afspænding. Win-win!

Flad mave:

Gode og effektive øvelser som kun tager 7 min. Jeg plejer at tage videoen 2 gange, så jeg får lidt flere gentagelser. Det kan virkelig mærkes i maven bagefter, og særligt dagen efter (hvis du er i lige så dårlig form som mig, vel og mærke)

Mavemuskler:

10 min til at træne mavemusklerne. Det er hårdt, men tilgengæld er det hurtigt. Jeg kan rigtig godt lide at der bliver taget tid i videoen og jeg ikke selv skal holde styr på antal gentagelser. Det gælder bare om at knokle, og så gøre hvad hun gør i videoen.

 

Som en lille disclaimer, så vil jeg lige nævne at instruktøren i de 3 ovenstående vidoerne, alle er den samme person, og hun er en meget frisk type. Meget australsk og meget frisk. Efter første runde med øvelser, så kan du evt. mute hende og så bare følg med uden lyd, eller med din egen musik til. 

 

Udover løbe og core træning, så holder jeg meget af yoga. Gerne yoga med et godt flow, så det ikke går alt for langsomt. Så her kommer min favorit youtube yogi:

Core træning:

Det ser hyggeligt ud der på måtten, men det er virkelig hårdt! Tilgengæld varer det kun 14 min, og det er inkl. afspænding. Og hun er behagelig at høre på, så føles som ret kort tid (hvilket det jo egentlig også er) Øvelserne er gode til at styrke mavemusklerne, så vi ikke bliver trætte i lænden, af at sidde på en stol hele dagen.

Afspænding for nakke og skuldre:

Myoser og lignende kan trænes væk i et vis omfang, og disse øvelser er rigtig gode til netop at gøre det. Hvis du ikke kan overskue motion fordi dine skuldre er for ømme, så prøv denne video først. Det gør virkelig en forskel.

 

Jeg håber det kan give lidt inspiration til træning på gulvet derhjemme eller på hotellet, hvis du er på forretningsrejse.

God fornøjelse

 

 

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *