Notice: Trying to get property of non-object in /var/www/corporatemor.dk/public_html/wp-content/plugins/wordpress-seo/frontend/schema/class-schema-utils.php on line 26
sengetæppe
Blandede bolcher

Husk at prioritere din søvn! 5 tips til bedre søvn

Posted on

Reklame for Dekoria.dk

Det er ikke for sjov at anbefalingen lyder på 8 timer i døgnet

Vi har alle brug for søvn for at fungere. Søvnen hjælper dit system med at få renset affaldsstoffer ud af hjernen, og giver kroppen ro til at restituere. Tænk på de dage hvor du er kommet for sent i seng, og tidligt op, og hvor svært det har været for dig at fungere optimalt. Der skal ikke meget til for at bryde balancen, og bare et par dage i træk kan gøre dig meget uoplagt og give koncentrationsbesvær.

Jeg har arbejdet på advokatkontor imens jeg skrev mit speciale, og der var en overvejende stor del af partnerne og de helt unge fuldmægtige som simpelthen arbejdede indtil de faldt om. Jeg har flere gange mødt ind om morgenen for at finde dem sovende på deres kontor. Det er bare ikke sundt, og slet ikke produktivt!

5 tips til den gode søvn:
  1. Husk at sørge for at finde ro inden sengetid. Drop skærmen hvertfald 30 min inden du skal sove. Blåt lys forvirrer dine øjne.
  2. Tag et varmt bad, og kom helt ned i gear inden sengetid.
  3. Sørg for at dit soveværelse er hyggeligt og pænt. Invester i et smukt sengetæppe (billigt sengetæppe) for at fuldende hyggen, og sørg for at fjerne rod fra rummet
  4. Gå tidligere i seng! Den er svær, men du bliver glad for det i længden
  5. Skru ned for indtaget af koffein og alkohol ved 18 tiden.

 

Du kan også vælge et smukt sengetæppe til enkeltseng hos Dekoria.

 

Hvis jeg er alene hjemme, og arbejder efter børnene er faldet i søvn, så kan det være ekstra svært at huske at gå tidligt i seng. Men jeg bliver en lidt bedre udgave af mig selv, hvis jeg får sovet de 8 timer.

Håber du kan bruge tipsene, om ikke andet så en lille reminder om at gå i seng 😉

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *